Kavlingsmaskinen

Jag har bemästrat kavlingsmaskinen!
I början på min lärlingstid gick det så uruselt så jag hade nästan kunnat gå hem när det blev dags att kavla ut marsipanen till alla tårtor.
Den sprack. Blev för smal. Kladdade fast i valsarna.
Min handledare förklarade skämtsamt till chauffören som varje morgon kommer och ska hämta tårtorna för att leverera dem, att jag höll på med avancerad marsipanvikning. Att det var både tre- och fyrslag i den där marsipanen.
Så det var lite lätt stressigt att stå där och inte ens ha täckt alla tårtor när han väntade - bara på mig!
 
 
Det är roligt när man själv känner att man utvecklas!
 
Och nu kan det ju hända att jag tar tillbaka det här inlägget när det blir dags att kavla mördeg igen.
Men nu är jag på bagerisidan då jag gör kurserna Bageri 1, 2 och 3.
Mördegen och kondisbiten får vänta!
 
Nu är det helg, och jag ska ha sovmorgon varenda morgon!
 
Eftersom jag inte tar några bilder när jag är på bageriet så lägger jag upp hur det såg ut när jag gjorde min fisktårta!
 
 
 


Hemmagjord MMF
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: