Minigolf

Den här veckan började med en mjukstart genom en planeringsdag på Clarion i Östersund. Som att det låg miltals härifrån, sådär extra exklusivt för att kunna vara kommunen.
Men där var vi, och jag tycker inte vi gjorde annat än och åt.
Eftersom jag varit duktig och inte ätit socker på en hel dag, passade jag på lite att stå vid den stora godisskålen med de hårda karamellerna och välja ut smakerna extra noggrant. För är det genom jobbet eller om man blir bjuden ska man inte tacka nej.
Lite till liv måste man ju få ha, och mitt liv hittills har ju gått ut på att äta. Och än så länge har det gått bra.

I alla fall. Till lunch blev det sojamarinerad lax och jag åt mest bara av den. Sköt potatisarna åt sidan för att göra plats åt den otroligt goda chokladpannacottan.
 
Efter lunchen blev det Minigolf på Campus. Sist jag spelade minigolf var jag lika hög som jag är bred nu. Det var i Strömsund med kusinen min!
Så jättekul det var. Bara det att jag drog ner hela lagets snitt genom att vara totalt sämst på de första 15 banorna för att ta igen de de tre sista. Då blev jag jag något utav ett proffs.
Eller det var nog laget som gjorde att det blev kul. Klubbor, hål, och bollar med humor som mina arbetskollegors.
Behöver inte säga mer.
 
Sen fikade vi igen och åt kanske världens genom tidernas godaste chokladbiskvi som jag tror kom från Frösöbageriet.
 
Så igår var jag med en tjej som bara använder tecken på Enkeljympa och studsade bort de där biskvierna.
Det är tur jag ska få gå teckenutbildning snart!
 
Och jag har fortfarande fruktansvärd träningsvärk sedan i måndags...
 
 
Duktig kollega som ritat mig!
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: