På hösten

Jag tror nog aldrig att jag tidigare lagt märke till att det faktiskt är stjärnklara nätter, på hösten också!
Eller norrsken för den delen! Fick uppleva ett under promenaden med hunden en natt, ett par dagar sedan.
Det är så vackert, men för sällan man får se det. Funderar ju skarpt på att flytta till Nordnorge bara för därför.
 
Så jag tog ju med mig stativet hem under helgen som spenderades hos mor och far. Det är ju lite skillnad på att stå ute och fota när det är 8 grader varmt istället för 16 minus. Kameran mår lite bättre av det också.
 
Men inga norrsken skådades och sedan var månen framme. Blir för mycket befintligt ljus så det blir så tricksigt att fota.
Vid långa slutartider ser det precis ut som man fotat i solsken under dagen. Sedan måste man tänka till med skuggor.
Sen ville jag inte gå för långt från huset för att lämna kameran och stativet, som nu kan sköta allt jobb själv medan man sitter inne med huvudet ovanför chipsskålen, då det är tjuvar i farten.
Och så är jag så jävla mörkrädd, så med min fantasi...
 
 
 
 
När jag började fota var det ingen satans måne där!
 
Och ungefär 30-45 minuter senare förstörde den hela bilden... Månspår?
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: