Stativ

Inte var det jag som väntade på Danne när han kom med taxin från flygplatsen förra torsdagen. Nej det var Tobbe som stod där på parkeringen och välkomnade honom hem med öppna armar.
Bea hade ju tvingat med mig ut för att fota schärnor fast än jag påpekat att det var Tvillit (Twilight) på televisionsapparaten där varulvarna skulle bli arga på vampyrerna sen skulle ju Bella vela mellan grabbarna och se så där besvärad ut och 124 minuter till av mitt liv skulle ha gått till spillo.
Så det blev stjärnorna. Vi skulle ju hinna det på 30 minuter. 
 
Efter man kommit in efter att ha varit ute i det som känns evigheter så blir man lika besviken på att det är egentligen bara 3-4 bilder man tagit. För den här bilden med stjärnspår, bara den tar ju 20 minuter att exponera.
Sedan blir inte alla bilder bra heller. Som i ett gäng bilder jag tagit för att få stjärnspår över hela himlen kom det med reflex i linsen från en lampa.
 
 
Stjärnspår taget ut mot Frösöbron
 

Experiment med stjärnfilter
 

Spöket Bea vid Hornsbergskyrkan, eller vad den heter.


Så mamma. Jag glömde ju att jag vill ha ett nytt stativ. Det pappa har haft är inte så bra. Skruvarna fastnar, benen lossnar, huvudfästet är sprucket.
 
Men det funkar ju!
 
 












KOMMENTARER:
Beatrice

SÅ FINA!!!

FIIIIIIIIINAAAAA

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: