Fyra månader

Precis. Snart har jag haft mina dreads i fyra månader! Om några dagar bara så jag har väl haft dem i fyra månader nu då.
Jag skulle gissa på att under dessa månader har dom växt cirka 6-7 centimeter. Det går trögt. Jag vill ha långa dreads NU!
Och mina är helt mina. Inget som helst konsthår eller extrahår i dessa inte!
Jag känner nämligen i dreadsen vart det är man har börjat med cirkelmassagen. De blir lite tunnare där. De är som allra tjockast och hårdast ute i ändarna. På nåt vis har väl allt hår som glidit ner och packats där, vissa är riktigt tjocka i änden. Men, varje dreads är på något vis unik!
 
Så när de här bilderna togs var de alldeles nytvättade, och inte hann jag rulla alla heller som jag vanligtvis gör efter varje tvätt. Det är ett gympass i sig vill jag lova. Man får skitont i armarna!
Men i går skulle jag ju ut direkt efter tvätten så fick föna dom torra, också något som jag aldrig gör utan jag låter dem lufttorka.
Tar ju sin lilla tid, men vem ska ha brottomt?
Nu är de alltså fluffiga!
 

 
 
Min dreadsmössa!
 
I kväll kommer gubben hem igen. Den här veckan har också gått undan!
Och i morgon kliver vi upp tidigt för att bege oss mot Stockholm.
Lite ledsen blev jag allt i morse då man drog upp persiennen och såg att all snö nästan tinat bort helt. Så nu är det mest grönt igen. Och regnar Tråkigt!
 
Och jag har ju glömt nämna att jag har ju fått en tjänst nu. Tanken från början var att jag skulle få ett vikariat på varannan helg. Men då tyckte chefen att jag hellre skulle gå på en rad, men på timmar, för då kan jag plocka på mig mer timmar och styra mer själv hur jag vill jobba. Perfekt!
För hade jag gått på vik hade jag inte fått jobbat mer än de % jag skulle ha varit anställd på.
Så nu vet jag ju ändå hur mycket jag kommer få jobba - 75% eller mer om jag vill.
Och frågar ni mig så älskar ju jag den där semesterersättningen man får när man går på timmar!
 

Det löser sig!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: