The width of a circle

När jag inte förstår något försöker jag först försöka förstå.
Men nu då jag förstått att det är tamejfan omöjligt att ens försöka förstå något ger jag upp!

Pappa skickade sitt sista sms 00.17 inatt. Då hade även han suttit och beprövat sina kunskaper mot detta allsmäktiga, men ack så komplicerade samhälle.

Sysselsättningsbidrag?
Grundersättning?
Aktivitetsstöd?
Utvecklingsersättning?


VAD HAR JAG RÄTT TILL?!

Aldrig varit medlem i någon A-kassa.
Aldrig haft något fast jobb där jag jobbat dessa 80 timmar i månaden i 6 månaders tid under en inom fem veckors period fyra veckor minst 17 timmar i veckan.

Den lättaste lösningen jag kommit fram till hittills är fängelse.
Då får man ju betalt och bättre mat än äldrevården
Så ni förstår ju vilken grad mitt tålamod ligger på.
Usch jag hatar allt sånt här med rättigheter, Skatteverket, blanketter.

O r k a .

Stor PUSS till dig Daniel på vår 4år8månadersdag!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: