Gul.se

Gul Sverige AB, här har ni mig!
Onsdag klockan nio, utbildning.
Sedan har jag chansen att tjäna 33000 i månaden eller mer!
Tjoho!



Intervjun gick kanon, och jag har redan träffat massa trevliga människor, där kommer jag trivas!
Tänka sig att ena var ifrån grannbyn och hade mycket gemensamt med Laxsjö. Världen är allt bra liten!

Fast jag känner mig lite dum mot pappa nu. Jag hade ju nästan lovat honom att jag skulle jobba på färn under de veckorna Carina har sin semester... Men tänker man efter borde han unna mig denna chans. Jag kan ju inte ska behöva vara kvar där hela mitt liv.

Nu ska jag snart sätta mig på bussen mot Ström!

Guuuul!












KOMMENTARER:
Så jävla blåst du blivit

Gul.se är ett katalogskojarföretag och har haft ekonomiska problem. DU är grundlurad grabben.



Ett tips: Sök lite på nätet innan du hoppar på 33000 kr /mån lockbeten...



http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.4107928

Jag

För det första: hade du läst några rader upp så hade du insett att jag MÄRKT att det är ett blufföretag och därmed redan sagt ifrån mig tjänsten.

För det andra: jag är en TJEJ!

Markus Johansson

Avråder alla från att ha något som helst med “gul.se” att göra! “Företaget” använder sig av oetiska försäljningsmetoder.



”Säljare” från gul.se ringer upp företag (antagligen oftast till människor som deklarerar för enskild firma) och inleder med att vilja kontrollera om deras uppgifter om det uppringda företaget stämmer. Om det uppringda företaget accepterar avtalet (genom att svara ja över telefon) kommer en faktura på 2950:- (39 [kr/mån] * 12 [mån/år] * 5 [år] + 20 [kr] (avgift) + 590 [kr] (moms))



Gul.se binder alltså kunden på ett femårigt avtal där hela kostnaden ska betalas i förtid. Vilken annan tjänst betalar man för fem år i förtid?



Ett försäljningsargument som företagets telefonförsäljare använder sig av är att motsvarigheten i Norgoe - gul.no - är väletablerad och har funnits i över tio år. Huruvida detta skulle vara sant eller ej är fullkomligt irrelevant för ett svenskt småföretag.



Tjänsten som säljs av gul.se är rena skräpet då sidan av diverse webtrafikanalysverktyg som exempelvis
alexa.com (http://www.alexa.com/siteinfo/gul.se), googletrends (http://trends.google.com/websites?q=gul.se&geo=all&date=all) och statbrain.com (http://www.statbrain.com/www.gul.se/) visar/uppskattar att sidan knappt används i jämförelse med de största konkurrenterna i Sverige (hitta.se & eniro.se).

Diana Sandström

Så illa. Min pappa blev lurad av detta hemska företag. Först hade han gått på deras nit om att han inte syntes på internet när man sökte efter snickare och han fick en faktura på 2950:- för fem år.

Ett år senare ringer en Maria och säger att han har låst upp sig på ett femårsavtal och nu ville de göra om avtalet till ett ettårsavtal.

För detta skulle han betala lika mycket till.

Men då skulle det komma upp en ny design på sidan, det skulle gå att lägga upp bilder på sidan om sitt företag och detta skulle ske i oktober.

Inget har skett och nu är det snart december.

Det är väl ungefär som det som det står på deras sida.



"Gul.se har som mål att bli en unik och den föredragna katalog- och söktjänsten. Innan 2008 vill kunder och allmänheten märka en betydlig närvaro i marknaden i form av reklam och annonsering i flera stora medier. Under 2008 vill man också se en modernisering och produktutveckling i katalogen som vill sätta ny standard för katalogtjänster."



Men är det någon som sett denna otroliga marknadsföringen i de STORA medierna???

Nej ingen har gjort det för att de vill inte synas för då synas deras skit!!



Snacka om att sälja skit till stackars företagare.

De har knappt besökare på sin sida och vem fan har hört talats om Gul.se????

Ingen jag vet använder det och kommer inte göra det.



Det är svinigt gjort av detta bluff och bågföretag och man blir bara grön i ansiktet av illamående.

Mitt råd är att lägga på eller polisanmäla dessa skurkar.

jag

Tack Diana. Jag hade inte den blekaste om vad Gul var då de hade sin första jobbannons ute.

De är helt nya här och som arbetslös gick jag på deras säljande annons med stora pengar att tjäna. Senare då jag kollade upp dom så fick jag se liknande skräckhistorier som din.

Han som intervjuade mig sa att det var drivet man skulle ha, och det värsta av allt, han sa de rakt ut; ett "nej" är alltid ett "ja".

Jag mailade tillbaka samma dag och sa att jag inte var intresserad längre, även fast vi kommit överens om utbildning.

I Norge kanske gul fungerar, men inte här.

Håller helt och hållet med, ringer de från Gul, LÄGG PÅ!

Marcus

Människor blir nästan alltid lurad när de börjar tänka om massor pengar som de skulle tjäna. Gul.se är bara ett exempel av sådan företag som lovar mycket och sedan lurar personal och kunder.

Hans

Icke seriöst! Simpelt sätt av simpelt företag att lura småföretagare genom att låtsas att något kan köpas och betalas med 39 kr/mån, och sedan kommer fakturan på 5 år eller 10 år som man nämner i förbigående.Första månaden blir kostnaden istället 2340 kr +moms. Jag tror att om man la upp detta seriöst och erbjöd abonnemang årsvis så skulle kunder få en helt annan inställning till företaget.Efter att tydligen ha varit 3 år på svenska marknaden och inte visat sig medialt säger att detta blir bortkastade pengar för en abonnent. Tråkigt men sant. Bestrid fakturor om ni inte är nöjda. Polisanmäl om det behövs.Se till att ta kopior på allt ni skickar.

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: