Glasblåsare!

Hur kunde Martin veta precis idag att han skulle göra mig så satans begeistrad?
Till saken hör att jag länge har velat testa på det här yrket, jag har länge läst allt och mycket mer om vad det innebär att blåsa glas, jag har sett videor, bilder och sugit in verkligen allt jag hittat.

Projektskissen som ska vara inlämnad till handledaren senast i morgon ligger någonstans helt oläst. Jag har haft många ideér, men inte någon så bra som Martins!

Martin Norling, en otrolig kul Frösöbo i sina bästa snart 19 år (på måndag), har en far som är länsveterinär och tog hand om våran hund Felix då han jobbade i Skellefteå... fick jag reda på av mor nu. Det var bara övrig kuriosa. Han har en halvbror som bor i Ramnäs och han är just glasblåsare och som nyligen även startat sin egen hytta.
Idén här då?
JO! En fotobok! Mästerligt Norling! Vi ska fota glasblåsare, konsten, historien bakom, prova på, beskriva, analysera, fotografera, kulturen och så mycket om så mycket mer!
Är det inte fantastikt! Och så har vi en glashytta här i Östersund som vi skulle kunna ta oss an också. Designers och inköpsställen, glas, glas och åter glas!
Jag är så entusiastisk till detta förslag så det är inte helt sant!

Jag kan se våran fotobok framför mig!
En blåsvartlila aktig framsida i tjockt påkostat material, nästan som väv, ska prydas utav ett glödande gulrött klot som omsvärmas utav glasmassan som blänker av den externa blixten. Röken som stiger och där bak i den suddiga bakgrunden ser man ingenting, förutom kanske den glödande ugnen och röret som håller det svållande klotet som försvinner in i oskärpan.

Bra idé eller ej? Kommentera!
Och jag blir skitsur om någon skulle våga på sig att dissa den!












KOMMENTARER:
Emelie

Åh, får jag vara med? ;), haha!
Har inte en enda aning om vad jag ska göra. Önskar att man var litte mer påhittig.

Luna

hmm nejdå jag ska inte dissa den (ovanligt) men det låter faktiskt som en bra idé! ballt! vilken tur att Martin Norling, en otroligt kul frösöbo med grymt lång presentation om vars bror är glasblåsare! grymt tur! =P

hehe man märker när du fyller ut inläggen ;)

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: