DIY Tavellampa

Väggtavla, lamptavla, tavellampa, lampa av tavelramar. Hemmagjord lampa.
Fin lampa.
För det blev den!
 
Lampan som jag bara sådär kom på att jag skulle göra åt lillebror. Så han kunde pimpa sin lägenhet inför försäljningen. Med min lampa.
Eller lampor.
 
 
Gubben började med att spika ihop två ramar till mig på plåtverkstan han jobbar på.
Jag hade beställt dem i olika storlekar. 80x100 och 60x100.
Sedan var vi på Clas Ohlsson och köpte ljusslingor på julrean.
Hampasnörena hittade jag på Ica Maxi.
Målade dessa träramar vita.
 
 
 
 
 
Sedan häftade jag fast snörena längst ut i kanten på ramen. Hit och dit.
 
 
Hittade en vit gammal tapet som man sedan häftade fast bakom snörena. Hade tänkt ta ett vitt lakan eller något, men det kändes som att detta gick bättre. Har man ett fint färgat, mönstrat tyg kan det bli snyggt.
Men nu hade jag inte det.
Och vi skulle åka till Stockholm dagen efter.
 
Så satte man tapeten närmast snörena, och bakom tapeten häftade vi fast ljusslingan.
Tog tyvärr ingen bild hur det såg ut, så ni får föreställa er i fantasin.
 
 
Provar. Och de lyser!
 
 
På väggen i Antes lägenhet!
 
 
Gjorde även ljuslyktor åt honom i samma "hampa-stil".
 
 
Så blev dom!
 
 
Den här bilden snodde jag från Mäklarsidan!
 












KOMMENTARER:
Moa - hobbyfotograf

Häftigt!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: