Tvättsvamp

Fredag den 14:e februari. Alltid har den dagen inneburit något annat för oss är gelehjärtan och god mat. Blommor och frukost på sängen och allt annat som reklambladen och Facebook-uppdateringarna handlar om. 
 
Idag för exakt fyra år sedan kom vi hem med Moltas. Lilla skrutten. Skrynklet. Hårtussen på snoppen som avslöjade om han varit och kissat på golvet i köket.
35 grader kallt och i mjukisbyxorna för en snabbpiss utanför porten.
 
 
 
 
I förrgår var jag på gymmet igen efter en liten tids uppehåll. Fick ju så sablans ont i halsen och haft ihållande huvudvärk så har inte haft inspirationen att åka dit. Sedan var vi ju till Stockholm en sväng förra helgen också där jag släppte på alla hämningar vad gällande kaloriupptag.
Åt gyros för första gången i mitt liv också, men måste säga att det var till stor besvikelse. Jag är född och uppväxt på kebab jag. Kebab City-kebab. Östersund.
 
Just det. I förrgår. Gym. Kom hem. Skulle sova. Skulle upp klockan 05.00. Gick fan inte sova. Var arg.
Jobbade 11 timmar igår och åkte sedan efter lite om och men på gymmet. Var tvungen att få tänka på annat än detta bil-elände. Och fick så konstigt ont i skallen. Dundrade i hela huvudet när jag tittade åt vänster.
Sedan under natten har jag mått skumt alltså. Det har känts som hela skallen varit en tvättsvamp.
En stor svamp. Lite geggig och trög. Ont, yr, aj. Tumör. Vaknar inte upp i morgon...
Typ.
Men det gjorde jag. I hopp om att få den längsta sovmorgonen ever denna vecka inför en hel helgs jobb.
Tänkte ställa klockan så jag inte skulle försova min inför mitt pass 14.30.
Fast det behövdes ju inte. För 06.57 kom målarna till lägenheten som idiotkossan hade. Och de levde om ungefär som hon gjorde när hon bodde där. Förutom att de slipade väggarna och bankade i golvet. Hördes som det var i mitt sovrum de höll på att slipa.
 
Tvättsvampsskalle...
 












KOMMENTARER:
Lizete

Hej! hittade ingen mailadress til dig. Såg dina inlägg om dreads, jag vill göra dreads letar någon som kan. vart är de du bor? såg att du fick hjälp av en du känner. Själv bor jag nära östersund

Svar: Hej! Vad kul att du sett dom, och att du själv vill göra dreads! :)Jag bor i Östersund, och fick hjälp av min granne Mir! Du kan ju testa maila henne på [email protected] om du vill =)
Linn

Lizete

Jaha så ni bor i ösd med :) ibland ska man ha tur haha =) , ja jag är toksugen på dreads, varit de i flera år men nu har ja bestämt mig. Dina va riktigt fina, då mailar jag henne då, tack för hjälpen=)

Lizete

Svar: Ja men så är det! ;)Jag var också det, tog väl bara en sju, åtta år innan man fick tummen ur, som man säger innan jag gjorde det.
Första gången fixade jag dom själv! Men jag var för naiv och trodde det räckte att trassla lite med kammen tills de såg ut som korvar. Sedan gjorde jag för smala så fick över 100st och bara gjort halva skallen. Så de tyckte jag blev för klena då jag inte backcombat dom ordentligt. Så tvingade Mir att göra om dom från grunden. De blev fetare!
Men idag skulle jag inte tveka på att göra dom själv, nu när man lärt sig av misstagen ;)
Gör det! Jag har förvarnat henne, för de är fler som frågar!
Lycka till! =)
Linn

Lizete

Okej tack 😊

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: