100 gram

Såhär en timma efter startskottet till årets 24-timmars som Danne deltar i (i år också) kom jag fram till en egentligen fasansfull upptäckt!
100 gram godis! Hur mycket är inte det? Eller lite!
 
Och jag har någonstans sett någon som ungefär luskat ut att cirka 100 gram godis innebär i runda slängar runt 400 kcal! Beroende på vilket sorts godis då.
Men gelé och skum och liknande ligger på runt 350 och choklad på ungefär 550. Så i mitten där.
 
Fruktansvärt!
 
 
100 gram
 
 
På bilden då som påvisar min hemska upptäckt. Hittade nya batterier i kylen till vågen också så jag skulle se svart på vitt hur mycket godis det rör sig om. Och det är inte mycket. På vågen på bilden 20 bitar.
20 bitar godis och man är uppe i 400 kcal. Det är vad en normalportion av varianten nyttigare mat innehåller.
 
Ska se hur många timmar det dröjer innan jag hunnit bli av med den här avskräckelsen för godis och sitter och mumsar i mig igen.
 
Hade innan jag klivit upp ur sängen bestämt att jag skulle promenera milen idag. Ensam som man är.
Men så har inte Molle klivit upp än och jag börjar bli bekväm här i min datorstol, med Pink Floyd på Spotify!
 
Godisskålen har jag ställt åt sidan!
 
 












KOMMENTARER:
Lillebråår

Grattis dina dreads. Du borde ha tre dagar ju, tänk vad tårta!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: