Räknar lite...

Jag håller på med en doptårta just nu. Eller snarare två doptårtor. Till 50 personer.
Och jag kan inte undgå att vilja skriva ner allt jag använder för att sedan räkna lite på det.
 
Jag är så dålig på att ta betalt för jag tycker det känns så dumt, men samtidigt lägger man ner all sin tid, sin själ i det man gör. Som nu har jag spenderat alla mina fyra lediga dagar till att stå i mitt trånga, stökiga kök och varvat svordomar med självbelåtna läten när att går som jag vill, än så länge.
 
Det värsta återstår, och det är att täcka tårtan. Ett kritisk moment som beror helt på hur väl sockepastan ska samarbeta eller ej.
 
Detta har jag fått köpa för att göra dessa tårtor:
 
+ De saker som jag inte kan räkna med att ta fullt betalt för, som mjöl, potatismjöl, vaniljextrakt, glycerol, glukos, gelatin, pastafärger, bakplåtspapper, tårtbrickor, utstickare, verktyg. Tiden.
 
Tror jag köper färdiga strösselstjärnor sen...
Dessa har jag stansat ut en och en samt målat med silverfärg - en och en.
 
Bild på färdiga tårtor dyker säkert upp här men kommer absolut upp på sockerlinn!
 












KOMMENTARER:
Sabina

Detdär tycker jag också är så otroligt svårt.. Att ta betalt..
Man lägger ju ner så galet många timmar, och det är ju ganska dyrt också.. Men man kanske skulle ha räknat ut exakt vad det kostar och sen ha ett fast pris och lägga till extra då det är fler dekorationer?? Vi fram surra tårtor när jag är hemma igen!😍

Sabina

Detdär tycker jag också är så otroligt svårt.. Att ta betalt..
Man lägger ju ner så galet många timmar, och det är ju ganska dyrt också.. Men man kanske skulle ha räknat ut exakt vad det kostar och sen ha ett fast pris och lägga till extra då det är fler dekorationer?? Vi fram surra tårtor när jag är hemma igen!😍

Svar: Jaaaa!! Man känner sig kriminell, sen vill man ju så gärna göra tårtan så man törs inte skrämma iväg dom. Ger alltid ett underpris... så säger dom "DU ÄR SÅÅÅÅ BILLIIIIIIGG"! - Men betala mer då?! Haha! Ja, vi får ta och gå igenom varandras bakgrejer och surra kaka som ingen annan kan när du kommer hem! :))
linn

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: