I nattmörkret

Jag är fruktansvärt dålig att tänka på att jag själv ska synas nu när man är ute i höstmörkret.
Moltas däremot, han är jag jättenoga med.
 
Så jag har haft ett så bra LED-halsband som man enkelt bara laddar upp genom USB och det lyser rätt så länge.
Efter ett par promenader är det bara att plugga in och ladda igen.
Och han syns! För ofta släpper vi bara honom lös på kvällarna, så det kan vara skönt att se i vilken buske han är och härjar i.
 
 
 
Men i går kväll när vi skulle ut i mörkret hittade jag inte halsbandet. Letade som en tok i hela lägenheten.
Blev sådär förbannad som man blir när saker bara helt plötsligt tar och försvinner.
Vi använde det ju igår!
Så det enda som återstod var att det skulle ha trillat av någonstans mellan grannhuset och våran port.
Frustrerande. För jag tryckte av halsbandet när vi nästan var hemma.
 
Gav upp letandet.

Det första jag ser när jag kommer ut är ett grönt sken från grannens balkong.
Tänkte att nu är det hon som hittat det och satt upp det på balkongen sin som mysbelysning.
Vi gick ett varv och jag försökte se om det var halsbandet som satt där. Såg att hon var ute så frågade.
Men jag hade fel.
Så nu i efterhand känns det ju dumt att ha anklagat henne för att ha hittat och tagit in det, men det skulle jag nog också ha gjort....
 
Därför tog jag och beställde ett nytt i går kväll.
Från Ebay. De ser exakt likadant ut, bara att där fick jag betala 47 istället för 147 kronor som de billigaste med frakt kostar här.
Så får se då om det hinner komma innan vårdagjämningen...
 
 
Tog det gröna igen, beställer fler när jag vet om grejerna kommer fram!
 
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: