150 minicupcakes!

Fick förfrågan att göra minicupcakes till en bröllopsfest för 75 personer som ska hållas i helgen.
Som vanligt litar hon blint på mig så jag fick helt fria händer.
 
Så jag fick till blåbärscupcakes utav blåbären vi plockat en helg tidigare.
Fyllda med en hemmagjord lemoncurd och frostingen blev en swiss meringue buttercream med smak av vit choklad.
Gjorde även egen Sanding Sugar genom att "färga" vanligt strösocker med lite pearldust för att dekorera några av cakesen med.
Hade sådanna problem att hitta bra, fina formar till minicupcakes. Jag ville redan från början ha stilrena, vita.
Men då jag inte tycker det kändes värt att betala cirka 2 kronor per form från någonn nätsida med tre veckors leveranstid så åkte vi till McDonalds och beställde ketchupformar i drive-in:en istället!
500 formar fick jag för inga pengar alls! Gav till och med dricks för dom.
 
 
 
 
Gjorde bara 75 minirosor.
 
 
Lyckades tillslut med de glutenfria cupcakesen. De fick lila rosor. 












KOMMENTARER:
a n n i k a

Så söta :D

Lizete Tóth Adolfsson

Jätte fina :)

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: