Snål-Verner

I min familj går jag lite under pseudonymet "Ekonomiministern i Norra Sverige".
Men jag vill klargöra för alla att jag är definitivt inte snål. Snarare sparsam. Smart handlande. Ekonomisk.
Tänker till åtta gånger extra innan inköp, kalkylerar och räknar ut och när köpet väl är gjort ångrar jag mig oftast.
 
Så egentligen är det mest nyfikenhet som gjort att jag till den senaste tårtan valde att skriva ner (nästan allt, resten har jag höftat) som ingick, för att sedan kunna kalkylera ut ett pris.
 
 
 
 
Sen tillkommer det någon krona extra för dyra pastafärger och pulverfärgen.
Och att jag höll på med tårtan samt dekorationerna i ett x antal timmar.
Hade jag dessutom tagit så lite som 100 kronor i timman så hade tårtans kostnad ungefär blivit:
 
 

Vem skulle köpa en tårta för det?
 
 
 
 
 
 
 
 
 Men god blev den!
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: