Vin

Varken jag eller Daniel dricker.
Jag har aldrig handlat åt mig själv på systemet och jag kan räkna på en hand hur många gånger jag varit med någon in på ett systembolag.
Jag har inte varit på krogen efter 18 års ålder och helt ärligt har jag aldrig varit på en krog eller pub. Inte ens under Storsjöyran. Inte ens på krogstråket bara för en matbits skull.
 
Men så fick jag plötsligt en dag i mitt snart 26 åriga liv en "virre" av mina fina arbetskollegor som en avskedspresent. Chokladen som följde med gick ju ned på en gång. Men flaskan har stått.
Kanske skulle man kunna ha den till nåt långkok med älgkött framöver?
 
Så idag när vi ska äta en hederlig vanlig oxfiléplanka tänkte vi att vi kanske skulle testa smaka av den där drycken då.
 
Och dricker man aldrig vin har man inte heller någon vinskruv bara liggandes i någon ratlåda.
Så vad gör man? In på internet och får tipset om att använda en sko.
Vi båda står och slår den där vinflaskan mot väggen. Vi byter till och med till en finsko i hopp om att korken ska röra på sig.
Inte alls.
 
 
 
 
En skruvkrok fixar biffen!
Får upp korken och då kommer Danne på att vi ska ju på gymmet sedan, så vi kan ju inte dricka vin och sedan köra dit.
 

 
 
Så vi korkar igen flaskan igen.












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: