Semeltårta

Har gjort en semeltårta som Danne ska få ta med sig och bjuda sina arbetskollegor på i morgon.
 
 
 
Receptet på semlorna är det som jag alltid brukar använda och som finns i det här inlägget.
Jag gjorde av en hel sats. Av hälften fick det bli vanliga semelbullar och av andra hälften blev det denna tårta.
 
Man tar helt enkelt hela degen och formar den så att den ryms inuti en springform. Sedan skär man upp det antal bitar man vill att semeltårtan ska ha. Min har åtta bitar.
Sedan sätter man på springformen så att den gräddas i den för att få rund form.
 
 
 
 
Jag har sedan skurit upp min i färdiga bitar så man inte ska behöva skära.
Det är bara att ta åt sig en bit av denna tårta!
 
 
 
 
 
 
 
 












KOMMENTARER:
Annika

Så fin och god den ser ut :o)

Svar: Tack så mycket! :)
Linn

Nikolinas

Vad god den ser ut!

Svar: Ja, jag hoppas det! :)
Linn

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Vad gott! :)

ɑ n n i k ɑ

Super mumsigt :D

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: