Mini Cookies

Eller Mini Chocolate Chip Cookie Sandwiches men det rymdes inte i rubriken. 
 
 
 
 
Dessa bakade jag förra veckan så att gubben fick ta med och bjuda sina arbetskamrater på i fredags.
Vi kan ju inte äta upp allihopa själv även fast man både velat och kunnat.
 
Recept:

Cookies

3 dl Vetemjöl
1 tsk Majsstärkelse
1 1/2 tsk Bakpulver
100 g Smör
1 dl Farinsocker
1/2 dl Strösocker
1 Ägg
1 1/2 tsk Vaniljsocker
75 g Choklad, 70%

Fyllning:
25 g Smör
25 g Philadelphiaost
25 g Vit choklad

Gör så här:
Börja med att sätta ugen på 175%.
Klä en plåt med bakplåtspapper, ställ åt sidan.

Rör smör och strösocker samt farinsocker mjukt och fluffigt.
Tillsätt ägg och vaniljsocker, rör ihop en jämn smet.
Tillsätt sedan de torra ingredienserna och arbeta ihop en deg.
Hacka chokladen smått och rör ner den i degen.
Ta en tesked och skopa upp degen, dela varje bit på mitten och rulla till bollar.
Varje boll ska alltså vara 1/2 tsk stor.
Lägg bollarna på plåten.
Grädda mitt i ugnen i 5-6 minuter. 
Låt svalna innan du lyfter över de små kakorna till ett avsvalningsgaller.

Fyllningen gör du genom att smälta chokladen över vattenbad.
Vispa sedan ihop smör, philadelphia och den avsvalnade chokladen.
Sleva ner krämen i en spritspåse.
Spritsa lite kräm på hälften av alla kakor.

Jag rev i lite apelsin i dessa som smaksättning.

(Receptet hittade jag här.)
 
 

Massa små kakor som var riktigt goda bara såhär!
 

Spritsade med en fyllning som fick apelsinsmak!
 












KOMMENTARER:
ɑ n n i k ɑ

Mumsigt :D

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: