Pormaskar!

Har ett tag varit sugen på att testa de där svarta maskarna, eller pormaskplåster, eller någon annan revolutionerande produkt mot pormaskarna.
 
 
 
Så satt jag och tittade runt på internet i hopp om att finna svaret på livets pest och pina, och kom över något som jag bara var tvungen att testa direkt!
 
Man gör en egen ansiktsmask av gelantinpulver och mjölk.
1 msk pulver och ca. 1 msk mjölk. 
Sen värmer man blandningen i mikron ca 1 minut.
Men jag hade inget gelantinpulver så jag tog gelantinblad istället.
1 msk pulver motsvarar 9 blad. Men så många hade jag inte heller, så gjorde halv sats.
Och det räckte gott och väl till att kladda in mitt tryne.
 
 
Gör inte:
Smeta inte ut kladdet så tjockt. Tog evigheter innan det riktigt stelnade.
Stryk inte över ögonbrynen. Förlorade nästan mina i detta experiment.
Och kladda inte för nära ögonen. Gjorde sat-ont att dra av.
 
Gick inte att le eller öppna munnen. Perfekt ju för att inte tjuväta massa godis från morgonen!
 
 
VARNING!
Och vem vill inte se en sådan här bild efteråt?
Funkade det?
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: