Hammare och mortel.

Vaken natt på andra jobbet. Kom hem i morse och var lite stressad över att hinna sova tills jag skulle upp och iväg på möte.
Det blev ett litet akutinkallat möte på Lärcentrum då projektet med lärlingar inte kommer fortsätta efter nyår...
 
Men för min del löstes det ändå då jag bara lotsas över till Aspiranten. Eftersom jag ändå är "igång". 
Och det kommer sättas igång tidigare än vad vi planerat. För på måndag är det jag som sätter mig i skolbänken på Lernia och läser om hygien.
 
Men vemfan sätter på en tvättmaskin klockan åtta på morgonen? Som sedan slamrar och bullrar och har sig i två timmar. Minst. Eller jag vet ju vem det är, men alltså.
Sedan är det folk som håller på städar på taket- igen? Så det är ett liv utanför fönstret. Spring i trapphuset.
Någon står och pratar mobil där ute också.
Och sen skulle jag upp ja.
 
Iväg på mötet. Sedan åkte jag på Statoil och hämtade ut en Pod till vårt ljudsystem som jag hittat på Blocket. Och den fungerar. Så nu håller jag på bakar vanliga hederliga lussekatter och ska testa på att göra saffranssockerbullar med vit choklad och mandelmassa. Och lyssnar på musik. I systemet.
 
En Kitchen Aid i all ära. Men dom som säger bra saker om den har aldrig testat mors hederliga gamla assistent.
Visst duger den om det är små degar. Men vad är det för vits?
 
 
 
 
Den här gången var jag verkligen med och stod och vaktade knådningen. En gång hände det att degen fortsatte att rulla upp över hela maskinen. Så ska det väl inte behöva gå till?
 
Det är två saker det här hushållet inte äger. Och det är en hammare. Och en mortel.
Så min händige karl gjorde för många år sedan en egendesignad hammare. Säga vad man vill om den, men den går att använda, och tilläggas bör att den inte används till annat heller!
Men idag fick den även fungera som stöt. Då vi inte äger en mortel.
 
 
 
 
Resultat kommer senare.












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: