Firar

Idag är det den 10:e mars.
Det betyder att det är 9 år sedan jag och Danne träffades. Och sedan dess har vi hållit ihop. Dag in dag ut.
Under de här nio åren är det endast EN som vi inte pratat med varandra. Den enkla anledningen var att det inte fanns någon mottagning.
Så det firar jag...
 
...Med en kopp strimlad ingefära, citron och lite honung!
 
 
Finns säkert många olika sätt att dricka sitt ingefära på. Jag gör det här, som är lättast. Sedan kan man ju alltid knapra på bitarna under tiden man dricker.
 
I hela fyra dagar var jag nästan frisk. Sedan kom känningarna i halsen igen. Och nu har jag sådan rethosta att jag tror jag ska dö i krampanfall varje gång det börjar klia i halsen.
I natt har jag sovit max en timma. Gubben likaså. Han var måttligt less på mig i morse.
Aldrig varit med om att ha hostat så mycket någongång.
Jag har hostat så jag svettats. Slängt av mig täcket. Frusit. Haft sand i sängen. Bäddat. Donat. Hostat. Dött lite.
 
Så därför sitter jag nu här med min ingefära. Och honung. Läste att honung ska fungera bättre mot rethosta än Noskapin, Nipaxon osv. För det fungerar ju absolut inte alls så konstigt om något fungerar sämre.
 
Och firar!
 












KOMMENTARER:
Moster

Grattis till dej och Danne!
Kram kram

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: