Hallon

I helgen blev det lite onyttigheter. En chipspåse och en 70% chokladkaka. Thats it.
En "vanlig"  helg hade bestått av minst ett kilo godis från Hemmakväll. Chips. Dip. Två Coca Cola. En kebabtallrik.
Föreställ er rösten från "Du är vad du äter" också.
Men jag vill med detta säga att jag är nöjd. Över det lilla.
 
Så jag har längtat och väntat efter i helgen, då jag redan för två veckor sedan bestämde att den helgen skulle få bli en Hemmakvällshelg. Fast. Kändes inte lika kul nu då gubben ska åka iväg och jobba.
Sedan kanske man kommer känna sig både nöjd och svälld av svärmors semla, som vi ska bjudas på senare.
Hennes semlor alltstå!
Ingen diet i världen kan säga nej till dom!
 
Så igår när jag var ledig kände jag att jag hade både tiden och orken att ställa i ordning någon god maträtt.
Inte alls avancerat, men så pass att man kände att man kunde lägga ned lite tid på att lägga upp, strö på flingsalt, på med den obligatoriska limeklyftan och knäppa en mobilbild av dagens middagsmål.
 
 Avokadosoppa med Chililax!
 
 
Skickade denna bild till min lillebror och skrev också att soppan bara var gjord på avokado, vatten och lök.
Nyttigt ville jag få fram att det var. Bekräftelse på att man sköter sig.
Tillbaka fick jag en bild på ett hallon i en skål med vatten.
Hans soppa var allt bara gjord på vatten...
 
 
 
 
 
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: