Helg!

Går jag in på Facebook nu handlar varannan statusuppdatering om att påminna vilken dag det är.
Fredag. Helg. Ledigt. Äntligen. Och temperaturen ute. Nu börjar den årstiden. Mest minusgrader flest likes!
 
Kulförer. Här börjar man jobba om en timma. Sedan går man på ledigt på tisdag, när resten av er som har ledigt i helgen jobbar!
Kulförmig!
 
Vi budade ju på ett hus i somras som var njae men kan-tänka-oss-flytta-vi-är-desperata. Så vi satte vårt högsta tänkbara bud på stället. Och vi har ju varit så duktiga på att aldrig gå över våra personliga värderingar av hus. Har vi satt ett tak har vi inte gått över, förutom en gång. Men det var för att testa. Och för vi ville ha huset så fruktansvärt mycket.
I alla fall så är jag glad att vi inte vann budgivningen av huset. Det skulle kunna betyda att man gått från lägenhet med idiot till granne, till ett dyrt lån på hus med ytterligare två idioter till grannar. Var tydligen därför hon sålde. Stod inte ut med grannarna som enligt Booli köpte i fjol. 
Tur tur.
 
Så nu får det ta och dyka upp något.
Grejen är ju den att det redan gjort det. Men Danne är inte alls med i mitt tänk. Så frågan är vems tänk som är vettigast. Jag vill ju erkänna att det är hans, men jag har kommit så långt i det här tänket att jag inte kan släppa det. Därför har han fel.
 
Kanske köper det i smyg.
 
En annan sak som jag funderat på, det här med Facebook och statusuppdateringar.
Skulle det finnas någon slags statistik om vilka uppdateringar som får flest "likes" så skulle det vara de som handlar om att få barn/fått barn och de som fått en fisk/skjutit älg.
I alla fall ser det ut så på min Facebook.
 
Jag gillar fisken!
 
 
 
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: