Fortsätter

Fortsätter klagobloggen sen i går...
 
Höll mig vaken så vi tittade på Dumma Mig 2. Den var kul! Som alla sagt. Smårolig rakt igenom.
Gick och la mig efter 20. Hade lite svårt att somna för huvudvärken from hell hade börjat krupit sig på.
När jag väl vet att jag somnat, och jag sov hårt, vaknar man halv ett av världens mest kanske mest irriterande ljud.
Gissa vilket?
Jo, grannens skrik från sovrummet. Andra gången den kvällen.
Ursäktade min sovande pojkvän som låg bredvid att jag skulle smälla av vilken sekund som helst. Han försökte hindra mig genom att "dom är snart klara, blir tyst snart, ta det lugnt bla, bla". Då hade jag legat och hört på denna hemska människa ett tag, så hans försök hjälpte inte och jag dunkade näven i väggen flera gånger för att få dom att hålla käften.
Ni kan kalla mig romantikdödarn.
 
I morse vaknade jag när Danne åkte iväg, sa hej då för han ska jobba i Sundsvall.
Tittade på klockan och det var ungefär en timma till jag skulle kliva upp. Vaknar sedan och tycker att den där timman kändes riktigt lång. Tittar på mobilen och då har jag inte hört larmet. Vaknar 15 minuter innan bussen ska gå. Och den missar jag precis. Och i stressade situationer tar man okloka beslut, så jag går in och hämtade bilnyckeln och kör bilen till jobbet! Själv!
Jag kör aldrig bil, och har alltid haft undanflykter för att slippa. Så inte konstigt man känner sig osäker där bakom ratten.
Men det gick bra. Jag tog mig dit och hem.
 
Nu ska jag vara ledig och ta igen all sömn.
Jag håller även på att ta in offerter på alla hus jag vill bygga.
Så när Danne kommer hem på onsdag kanske jag gått och köpt oss ett hus.
 
Funderade seriöst igår på att bosätta mig i en barack. Köpa en barack och ställa upp någonstans.
Bara det är långt borta från den här lägenheten och den där hemska grannen så skulle jag vara nöjd.
 

Eller husvagn.












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: