Två

Två svar!
Sen igår!
Då jag lade in min, är det tredje i följden, desperata annons på Blocket.
 
Det ena svaret är inte alls aktuellt. Men i morse ringde en vimsig pensionär och erbjöd sig sälja sitt hus billigt.
Ett litet, gulligt som det lät och som lämpade sig för åretrunt boende. Men det som är så synd med detta ställe är att man var tvungen att ta sig över med båda färjorna.
Det betyder att det skulle ta lite mer än en timma för mig att komma på jobbet. Och det är det inte värt kan jag tycka.

Även om man skulle få sova ostört om nätterna. För inatt har grannens unge skrikit mest intill konstant.
Jag är glad jag inte har egna barn. Jag som älskar att sova. Och när man inte får göra det man älskar då man har grannar som har barn. Hur blir det då med egna?
Sedan kliver miss hippopotamus själv upp, och då är det ju omöjligt att få någon ro. Lovar att golvet lutar där hon går som mest. Det är stigar i hennes lägenhet.
Som hon stampar.
 
I alla fall.
 
I morgon får vi besök av några som ska mäta och titta på vår lägenhet. För att kunna bygga upp skiten så småningom.
 
Och där kom grannen och ungen hem!
 
Har kontaktat mäklaren nu.
 
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: