Ledsen

Jag använder Instagram en hel del. Jag tycker det både är roligt att upptäcka nya och intressanta människor där ute, och jag tycker det är ännu roligare när man får bra respons på de bilder man själv lägger ut.
Lite av delmålet är ju att någon gång kunna ta sig till Toppsidan.
Jag följer mest bara bulldogar, från hela världen. Så man ser en del bilder varje dag som folk lägger ut.
 
Det som gör mig allra mest ont i hjärtat är folk som lägger ut dessa "söta" bilder på valpar som är fångade i trånga burar. Med galler till golv. Glas till väggar så man ska kunna peta åt dom likt akvariefiskar.
 
 
 
 
Det är så fruktansvärt fel, och elakt!
 
Så det är det som berör mig så jävulskt starkt. Kan gå i flera dagar efteråt och tycka synd om den här valpen som fortfarande sitter kvar där i sin trånga bur medan folk ska fingra och stressa upp den.
 
Det och oklippta klor. (På filmen såg man dessutom att valpen hade väldigt långa klor! :'()
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: