Kryddblandning

Har det möjligtvis gått för långt då man ligger i sömnen och planerar planlösningen på det där underbara huset man ska bygga, och planerar att grannens sovrum ska få sämsta tänkbara läget. Brevid någon värmepump, eller fläkt, eller vid avloppet?
 
Och just då vaknar man också av att det låter som att någon rörmokare håller på att gå lös på elementet i deras sovrum. Jag förstår inte var det är med den där grannen och det där elementet. Varje kväll.
Och när man nästan har kunnat somna om igen börjar det där skrikandet. Sen går det inte att somna om för då är jag så jävla förbannad och har ont i magen. Tror det är ett begynnande magsår.
 
I dag till frukost, för att helt byta ämne, blev jag så galet sugen på något min faster alltid gjorde när vi var små.
Man toastar ett bröd i brödrosten, sedan kleggar man på en gegga av creme fraiche och crabsticks. Och salt och peppar.
Så jävla gott.
 
Så fort jag blir sugen på något som jag inte brukar vara sugen på kan jag inte undgå att tänka - jag är gravid!!
Måste verkligen ta upp det här problemet med min barnmorska när jag ska dit nästa gång.
Sist jag var där lät det mer på henne som att vi nästa gång skulle se över alternativ för att lättare (!?) kunna bli gravid då vi började nå den åldern och varit tillsammans så länge.
Skämtade då lite lätt om den här allvarliga frågan och sa något i stil med - snarare tvärtom.
Den blicken alltså.
 
Min telefons ordförslag verkar vara på mig också.
 
 
 
I alla fall. Det var inte lika gott som när vi fick hamburgare med denna kryddblandning hos Malin och Thomas. Fyfan vad äcklig den var. Kunde inte äta. Smakade stark spya. Så tror Thomas har lurat oss.
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: