Dagens skörd

Vaknade. Som alla andra mornar. Tänkte jag skulle ta en hurtig promenad runt berget idag. Som alla andra mornar.
Om det är fint väder ute går jag. Men det var det inte. Fast jag gick ändå.
Och fint väder blev det under min promenad.
 
 
 
Jag älskar hösten. Har aldrig riktigt gjort det förut. Men man blir klokare med åren. Sägs det.
 
Nu är jag i en period då jag vill samla på mig frön. Jag vill som plantera allt.
Jag tittar på alla sortes häckar, buskar, träd. Planerar min egen trädgård. Vinbärsbuskar. Krusbärsbuskar.
Mammas pion visade sig ju bara utevckla fejkade frön.
Jag som skulle få plantera den på min kommande tomt, och den skulle slå ut i blom för första gången på min gård.
 
Och när vi budade på förra huset hade jag en plan om att plantera en häck runt hela tomten. Det var då jag fastnade för dessa häggmisplar.
De allra rödaste buskar ni ser ute nu är mest troligt en mispel.
Så min promenad runt berget resulterade i att jag kunde samla på mig lite frön efter vägkanten.
Jag har läst att man ska kunna så dessa. Svårare är det att få sticklingar att gro.
 
Så dagens skörd:
 
 
 
Så jag hoppas nu att dessa inte är för gamla. Läser att de ska sås färska. Men hur vet man det?
Innan fåglarna ätit upp dem?
Och jag hoppas det är häggmispel. Om inte annat var buskarna jag tog dem från jävligt fina. Eldröda.
 
Då tänker jag ha dem i mina krukor på balkongen till jag får sätta ut dem i min trädgård!
 
Om det nu blir något.
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: