Löshåret

Ni kanske undrar vad som hände med mitt löshår? Mina tänkta längre dreads. Min plan.
Eller så gör ni inte alls det, men jag uppdaterar om läget ändå.
 
 
 
Jag läste någonstans att man skulle tvätta håret innan för att få bort alla mjuk- och glansprodukter som de behandlar löshår med.
Tänkte att diskmedel is the shit.
Och det var det ju verkligen. Hela min träns på 145cm cirka blev en enda stor dreadskorv.
 
Kan säga att såhär lycklig var jag inte efteråt. 
Då jag insåg allvaret.
 
Tjorv...
 
 Och ännu mera tjorv!
 
 Skam den som ger sig.
Tog väl lite mer än en vecka att kamma upp tjorvet.
 
Processen.
Tuss - tjorva till tuss - dreada tuss.
 
 
 
Så nudå?
Nu har jag bara fem kvar att göra korvar av. Och 67 färdiga som ska tjorvas fast i mina egna dreads...
 

Jag börjar med att sätta fast dom nu!
 












KOMMENTARER:
Andrea

Hur går det med korvarna? Skulle vara roligt med en uppdatering på hur de blev med förlängningen :)

Svar: Exakt så tänker jag också hela tiden. En uppdatering vore på sin plats! Ska se om jag får till någon/några bilder till helgen! =)
Linn

Desirée

Hej! Underbar blogg du har, läst några inlägg nu!:)
Tänkte bara fråga en sak; löshåret som du hade köpt där var den 150 cm lång och 35 cm bred?
Svara gärna på mail :)
Jag ska nämligen skaffa dreads själv :)

Svar: Du har mail :)
Linn

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: