Smycken

Kom ju på att lägga märke till en sak idag.
Blev så sugen på att dra fram mina dreadsmycken som jag inte haft sedan i början på hela den här hårhistorien.
Tänkte att nu måste de ju passa då mina dreads måste ha gått ihop sig bra mycket mer på den här tiden, för det är ju ganska så precis ett halvår sedan de blev till idag!

Men. Jag kunde inte ha en enda. Och då är hålen på de smycken jag har 0.7 - 0.8mm.
Så kan mina dreads ha blivit tjockare?
För de är ju mycket tjockare i topparna än uppe vid rötterna, och det är nog för att håret har "glidit" ner och packats där istället.
Men det gör inget.
 
Faktiskt så har jag kommit till det stadiet då jag börjar gilla mina små "bucklor" och böjar i dreadsen. Förut fick jag någon slags panik och rullade dom tills handflatorna blödde.
Nej, men ungefär.
Men jag stör mig fortfarande på att de ska dela på sig och hålla på jävlas nere vid rötterna!

Därav anledningen kanske till att jag aldrig bär massa pärlor, för jag tycker de är i vägen när jag ska till och rulla dom. Vilket jag ändå gör nästan jämt.
Och nu har faktiskt virknålen fått vara med ett tag också. Jag som bannade den förut då jag tycktes se ett samband mellan stickiga dreads och fluffiga dreads.
Men nu står jag inte ut längre. För mycket löst hår i dreadsen. Fy!
Och jag lovar att inte göra det till någon vana att ta till med kroken.
 
Hittade en gammal bild här i arkivet där jag visar en pärla som faktiskt min pojkvän har gjort. Ska be honom göra fler sådana då det är de enda jag får på mina dreads idag.
 
 
Här var de nygjorda och smycket har blivit ditpressat med något slags våld.
 

Lite nättare, lite tightare men fortfarande ena riktiga tjockisar!
 

Typ. De växer även fast det går  l å n g s a m t . . .
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: