Semla

Så seg man är. Idag har jag slängt ut julen. Storstädat. Strykit och bytt gardiner. Tvättstugar.
Vet inte vad som gjorde att jag fick det infallet idag. Ledig och att kanske slippa göra det i helgen.
Annars brukar jag vilja dra på det så länge som möjligt för det är så mysigt, men absolut inte längre än till tjugondag Knut.
Värt vetande.
Men nu ville jag bort med skiten.
 
Där det fanns plats över i mitt julbortstökarkaos...
 
Och det snillet som sitter och tänker att vi borde ha en strykbräda och förbereder nästa års julklappar kan ta sig någonstans! Jag vill inte ha ett! Strykjärnet har ju nästan kvar skyddsplasten under!
 
Gjorde en "Ante"
 
Mina gardiner är för långa, men jag vägrar sy upp dem (nej jag har ingen symaskin och ska inte ha någon!) eller klippa, så då tog man fram häftapparaten.
Bättre bild också.
 
För mer dagens tips...
 
Idag åt vi årets första semla också! Jag är fortfarande förkyld och jävlig men Danne har gymmat på ändå! Impad!
Så min motivation/inspiration är ju på 0. Godis, godis, godis, godis. Men det lilla som kan få en att må bra när man mår dåligt är värt det. Därför kommer jag nu säkert bara för det vara sjuk i tre veckor till, och nästa gång jag går på gymmet lär jag bryta lårbenshalsen eller något.
Ska lyssna på Wish You Were Here på repeat hela kvällen så känns det säkert mycket bättre.
 
Nej nu ska jag rota fram kameran och lägga in bilderna från gårdagens nattfotografering.
Ingen mening att sätta sig vid teven och glo, för vårt ljudsystem har gett upp.
Det inbyggda ljudet i teven gör bara så man får ännu ondare i huvudet.
 
We're just two lost souls
Swimming in a fish bowl
Year after year
Running over the same old ground
What have we found?
The same old fears.
 












KOMMENTARER:
Linnéa

Jättesöt blogg!! :-)

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: