Marooned

Kommer hem från jobbet. Kokar en kopp te och tar med mig ett fat med kiwi och två kakor. Okej idag fuskar vi.
Sätter sig framför datorn och öppnar Spotify. Dagens svåraste val. Vad man ska lyssna på när hela den här världen med ny, och spännande musik öppnar sig.
Jag började lägga upp en låt här på bloggen med Looptroop. Tänkte det var kvällens bästa låtval!
Spotify. Jag betalar till och med för tjänsten.
 
Men det slutar med att jag öppnar mediaspelaren på datorn och plöjer igenom Pink Floyd i Flack.
Fy skämmes på mig som inte har deras skivor. Eller skivor. Jag ska ha alla deras LPs sen när jag har hus.
Då ska jag ha ett musikrum inrett i 70-talsstil med storblommiga tapeter, en fruktansvärt ful men skön soffa och sedan backarna med LP-skivor!
Vet, det här har ni som läser min blogg hört förut.
 
I alla fall. Åkte på jobbet i morse, tidigare till och med för det låg på mitt ansvar att mina kollegor skulle få fika under dagens möte.
Då ringer chefen och frågar om jag är intresserad av att börja jobba på ett elevhem. Jooodåå. Så jag gjorde min första kväll där...nyss!
 
Känns bra! Känns förjävla bra!
 
 
Mellan mötet och första passet på elevhemmet hann jag hem för att ta med Molle ut på promenad.
Och det var så förbaskat fint ute, kallt som attan men vackert. Så man offrade sina sönderfrysna fingertoppar för att pilla fram kameran på mobilen bara för att knäppa en, två, sju bilder i farten.
 
 


 
 
Den översta bilden lade jag upp på fisboken, fast en annan där jag tyckte att jag fått med alla tre solar mer, och i centrum. Men så råkade det stå en tant och titta på samma fenomen som jag som blev avbildad. Sedan hade Östersunds kommun råkat ha satt ned en jävla sned lyktstolpe precis framför där jag och hunden gick när jag i samma ögonblick knäppte kortet på mobilvis. 
Ganska många som kommenterat den, vilket jag inte hade väntat mig.
Skicka in den till tävlingar?
Hallå - det är bara en tråkig, dålig mobilbild som är tagen medan jag gick och Molle drog iväg åt någon pissfläck.
Den visar ju helt fel färger. Den är för mörk. Den är lite sned. Ser ut att vara natt. Sen är den PIXLIG också!
Sen stod tanten och stolpen där...
Det jag vill ha sagt är att bilden är jävligt tråkig för vem som helst med en mobiltelefon, eller en Samsung S3, hade kunnat ta den här bilden!
Självkritisk.
 
 
"Facebook-orginalet"

 
Och vadå för tävling?












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: