Braid

Inte ens innan, när jag hade sådant där vanligt hår var jag värst intresserad av att hålla på mixtra med det.
Inga dyra stylingprodukter, knappt några besök hos frisören, eller helst inte. Och jag kunde ju förfan inte ens göra en vanlig fläta på mig själv!
Det värsta är att jag testat på alla de där självmordsapparaterna också. Jag har i alla fall försökt!

Plattången. Den tog lillebror över.
Locktången, sålde den innan jag ens hunnit försöka bemästra den.
Vågtången eller vad det kallas ligger kvar här hemma någonstans och jag funderar på att bygga om den till dread-tång. Varför har ingen kommit på en sådan?
 
Det här med spegelvänt och två armar blir för mycket för mig.
 
Jag har nog inte varit så bränd efter försöken till lockar som jag var till lucia i dagis då jag fick bära långärmat under klänningen. Hade bränt hela armen på en pepparkaksplåt om det var någon som funderade över den anledningen.
 
Så jag har lagt ned en del timmar på att kolla på klipp på Youtube hur man gör en fläta, en inbakad, utbakad, fisk, fransk. Men jag tror mina försök blir egna maträtter. Typ pannkaka.
 
Har en gammal bild jag försöker gå efter.
Mirlinda flätade mina dreads under tiden hon gjorde dom åt mig, och jag kan absolut inte förstå hur hon fick till dessa.
Menar då var de ju ännu kortare och tjockare än vad de är nu.
Är för mig ett mysterium.

 
Sex månader senare.


Fick inte ens till "avslutet" på flätan...
 
Mirlinda, om du läser detta så vill, eller nästan kräver jag att du gör en video-tutorial på hur man gör en fläta på sig själv.
Finns inga på Youtube, för de är nästan alltid någon annan som står och flätar på en annan gubbe.
Sen är det mest afro-hår-klipp. Blir man ju inte smartare på.
 
För er som inte sett Mirs dreadvideo tidigare så lägger jag ut den här!

 
 
 
Värsta bästa!
 
 












KOMMENTARER:
Mir

Hrm, kan försöka, jag är inte så noga i vanliga fall när jag flätar mina. Men visst kan jag filma när jag gör det, men att förklara ? Man tar en här,en där? Tycker den flätan du fick till var riktigt fin

Masterchef

det é så snyggt!!:)Har fel typ av hår :(

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: