Städa

I morse direkt då jag kom hem kom jag på att jag skulle städa badrummet.
Så nu är den klar. Jag har som ett system när jag städar toalett hemma. River ut allt. Sprutar sedan ner allt, golv, väggar och tak med rengörningsmojs, skrubbar lite och sedan tar jag duschslangen och spolar rent. Klart!
Sen ska ju alla grejer in igen och på rätt plats.
 
Vet inte om jag skulle göra detta om jag bodde i hus, med tanke på fuktrisken. Men här blir det inte lika dyrt om det skulle hända något bakom våtrumstapeten. Så det skiter vi i!
 
 
 
Jag som lite lovat mig själv att inte utföra några större städinsatser här hemma förrän vi ska flyttstäda. Tar det eld bakom kylskåpet idag må det vara hänt då. Bott här i tre år nu och aldrig dragit fram skiten. Skulle inte tro att de som bodde här innan har städat där bakom heller.
 
Men jag vill alltid städa och göra fint innan jag ska åka från lägenheten. Annars klarar jag inte av att komma tillbaka. Om det sett ut som nu. Lite damm. Massa Molle-mat på mattan.
Spelar egentligen ingen roll hur mycket man städar så ser det oroligt ut. Kommit till den punkten nu.
Sen, de här städmanierna som kommer så tror jag mamma har rätt. Innan mensen?
Den här mest onödiga städningen kommer jag på att jag ska göra ungefär vid den tiden. Som att städa skåp och lådor. Ja kanske?
 
Bara i morgon kvar nu, sedan gör jag helg! Och nästa vecka är jag bara ledig fredag, sedan veckan därpå är jag ledig helg igen och sedan är mitt sommarschema slut!
 
15 dagar kvar varav 11 ska spenderas på jobbet. 85 timmar...
 
Nu ska jag fortsätta med städningen!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: