Sängförvaring

Eller Moltastrapp?
 
Efter den där jävla fästingen satt på Moltas har ju jag vänt ut och in på hunden efter andra symtom som kan tyda på de där fästingsjukdomarna. Han har nämligen efter det kräket fått för sig att inte kunna hoppa upp i sängen längre.
Han hoppar ju upp överallt annars. Och han är pigg, ska leka, leka, leka. Det är ju inga fel på hundjäkeln, förutom de där att han nu bara lägger upp hakan på sängen och sitter och grinar till vi kommer och lyfter upp honom.
Den stackaren.
 
Så istället för att behöva kliva upp flera gånger på natten och lyfta upp Moltas, som ändå hoppar ner igen nästan direkt, så gjorde jag en enkel lösning av det stora problemet. Jag beställde en sängförvaring från IKEA att ha som trappa upp till sängen.
Kalla mig smart. Kalla mig vad ni vill, men är det inte lite genialt. I alla fall i mina tankar. Nu har jag inte fått möbeln än, och vi har inte heller monterat den, så det kan ju bli som det blir.
Sedan är min tanke att köpa någon billig dörrmatta eller något och fästa med dubbelhäftande tape så hunden inte halkar när han ska ta sig upp och ner.
Smart?
 
MALM Förvaringsmöbel från IKEA.
 
 
Sedan kan man samtidigt gömma undan massa annat skit i den här lådan.
Smart!
 
Så jag får väl återkomma i kväll och se om det blev som jag förväntat mig. Och om Moltas förstår vad den är till för så han inte ska vara livrädd för den.
 
För nu måste jag se till mina nytvättade korvar!












KOMMENTARER:
Mir

Fan vad smidigt, sängförvaring är jävligt behändigt, jag skulle behöva 5 sådana för att få undan allt som ligger överallt. Tror du de får plats under sängen?

Svar: Beror på hur hög säng du har ;) Den här lådan är 30 hög så de blir precis hälften av vad vår säng är hög. Men hörru kolla in den här då! http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90027811/ =)
Linn

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: