S3 eller 5

Nu sitter jag och jämför. Biter på naglarna. Tänker. Och det är jag ju inte van.
Har dessutom satt upp dreadsen i någon fånig knöl på huvudet så det stramar i hjärnan också.
 
Ingen har väl missat att iPhone 5 kommit med en ny mobil. Jag har ju nyss skaffat mig en Android, en Samsung S3. Är jag helt nöjd? Jag vet inte. Var jag helt nöjd med min iPhone 4? Mestadels faktiskt. 
Vill jag ha en iPhone 5?
 
Så nu tänkte jag ta upp för och nackdelar utifrån mina egna erfarenheter med Android.
Jag är alltså inget proffs, så jag kan inte alla de här möjligheterna man har att göra på mobilerna.
Som en Samsung är kanske lite för avancerad för mig då man i princip kan få den precis som man vill.
Hur nu det är?
iPhone jämför jag från en vanlig 4, utan S. Jag har ingen aning om vad de nya nyheterna i den nya 5:an innebär.
Jag har inte heller försökt få till mina problem med en iPhone, men erfarenheten jag fått nu är att det är bra mycket krångligare att anpassa en iPhone än en Android. iPhonen har man alltid kunna jaila, men inget jag gjort.
 
Fördelar:
Större skärm.
Bättre appar, eller heter det så till Android? Störigt. De flesta som kostar till iPhone är gratis till min. Men så har iPhone appar som inte finns till Android. Som den där Talking funny Mirrors. Haha!
Widgets, hur smart är det inte? Även fast jag tyckte iPhone hade smartare mapp-system så gillar jag att ha widgets och alla program utsmetade över fyra sidor. Med iPhone hade jag över 100 appar på typ två sidor, max. Jag hade allt i mappar för det var enklare. På Samsung är inte det lika snyggt då mapparna ser likadana ut, små fula bokmärken typ.
Löstagbart batteri
Flash
Bättre batteritid och möjlighet att ställa in så det räcker ännu längre.
VANLIG usb som dessutom inte gått sönder än.
Microsim
Det blinkar en lampa när det hänt något. Det är kul och praktiskt!
Man slipper iTunes och all synkronisering mellan dator-mobil. Man kan ha egen musik som ringsignaler lätt som en plätt och så vidare.
 
Nackdelar:
Ingen extra avtryckare till kameran. Så jag saknar det. Klumpigt att ta kort med Samsungen alltså.
Jag hatar att den "stänger" ner program när man bläddrar mellan. Skitstörigt. Det var så bra på iPhone. Den hade programmen uppe så man lätt kunde bläddra mellan. På Samsung, säg att jag googlar på "symtom graviditet sälja barnet tjäna massa pengar". Sedan får jag upp en Instagramsymbol att någon likeat min bild! Så jag går in på Insta och tar åt mig massa ära! Sedan ska jag fortsätta leta på google efter barngrossister och tar upp snabbläddringen. Nej då kom sökningen fram som jag googlade efter för en timma sedan. "Hund spruckna tassar cancer". Förstod ni den nackdelen nu?
Instagram måste beskära bilderna.
Fula bokmärken och mapp-symboler.
Jag tycker den är lite seg. "Hem-knappen" tar tid på sig när man ska låsa upp den till exempel.
Lite för seg kamera.
 
Det är vad jag kommer på nu. Men jag är nöjd med min Samsung än så länge och kommer inte byta den än.
Det finns ju fortfarande massor att upptäcka på den och program som man måste lära sig hantera.
Och veta vad man vill ha ut av den också så klart.
Som ett exempel hade jag velat ha en ringsignal till iPhone utan att krångla mellan iTunes så hade man säkert kunna ordna det på nåt vis.
Men det ska vara lätt å leva!
 
Typ världens onödigaste inlägg...
 
 
Jag vill ha längre dreads!

 












KOMMENTARER:
Beatrice

Du ska få klämma och känna på min iPhone 5 så får du se vad du tycker.:)

Jag ska minsann få dig att byytaaa, mohahahhahaa

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: