Lumbago

Sjukstugan anropar.
Förutom att ha beställt en supersnygg Hurtta Y-Sele med tillhörande koppel i 2012 säsongs färger (hör ni - modevovven här då) till Moltas så har v den här helgen inte fått till att göra ett skit.
Och när jag är så här rastlös blir jag galen på att jag inte kommer på en ny bloggdesign.
Har tröttnat rejält på denna nu... men orken?
 
 
Vi har legat på sofflocket och tyckt synd om varandra.
Jag som har en kuse på tvären i näsan så jag är täppt som avloppet i köket. Har nog feber också. Halsontan har lagt sig som tur är, jag kan prata nu i alla fall! Huvudvärk och så har jag inte ens ätit upp chokladkakan den här helgen.
Då är det något som inte står rätt till.
Danne har Lumbago. Tycker det låter som en maträtt, men det handlar om smärtor i ländryggen. Så han fick ju inte bara med sig en burk smärtstillande tabletter med sig hem från läkaren förra veckan.
Och jag har läst varenda bipacksedel. Spännande.

Moltas hade på sig en kul liten fästing som vi stängt in i en burk och sakta plågat till döds. Tror den är död nu. Seglivade jävel. Den första fästingen vi någonsin hittat. Stackars Moltas. Nu vet vi att de finns även här i Östersund.
Tragiskt.
Sedan i går var vi ute och lunkade. Moltas fick plötsligt damp och skulle till att bita sig på baktassen så han låg som en ovig banan på backen och sprattlade. Då upptäckte vi en geting som attackerat och satt sig fast på tassen på honom. Den andra getingen stack honom i magen, Danne stod bara och slog den stackars försvarslösa hunden med sin kepa. Tredje getingen satt fast på örat och den fjärde slog vi ihjäl på Moltas lår. Stackars hund. Och jävla getingar. De bara gick till attack utan vidare och satte sig också bara på Moltas.
Vilken jävla tur att de inte gick på oss. Danne är visst allergisk mot getingar.
Som tur vad hände inget med Moltas. Han hade jävligt ont och var stressad när vi var inne. Satt och kylde ner hans stick med gamla, frusna isterband. Djursjukhuset hade sagt åt oss att avvakta.
Men man blir ju så sårbar när det drabbar ens älskling.
Jävla getingar, jävla fästingar. Spindlar, flugor, och det fattas väl bara huggormar nu?
 
Jag har inget emot vintern och 30 graders kyla!
 
 


Ja, vad kul man ändå kan ha med lite fotoappar!
 












KOMMENTARER:
mary

hahahahahaha men åååhh vilka roliga bilder :D

Beatrice

Hahaha, ååh älskar bilderna!!

Stackars lilla Moltas, hemskt när de bara attackerar sådär!! Äckliga kryp.

Hanna

Hihi! söt hund! :')

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: