I see you you see me

Lugn kväll och jag fick ett infall att börja lyssna på The Magic Numbers igen.
Det var just en lugn kväll, eller natt, tidig morgon för flera år sedan, som vi låg och halvsov i soffan i den gamla lägenheten och slötittade på det sena tv-utbudet. Jag minns vi hade bubbel-lampan på, den som ger ett lila sken.
Och när man är sådär lagom mysigt trött kommer man på en kanal som sänder en livespelning. Med just detta band.
Sedan spelade jag och Daniel just inget annat, hemma, i iPoden (som det hette då) i bilen.

Jag minns att det var första gången vi skulle vara ifrån varandra. Danne skulle till Björnrike och jobba, jag tror det var påsk, och jag tror han missade vår 1-årsdag.
Vi låg och lyssnade på de här låtarna tillsammans i telefon och saknade varandra.

Lite så känns det nu också. Alla minnen. Men nu har vi vant oss att vara ifrån varandra då Danne jobbar borta rätt ofta, men den där första gången, det var tortyr!
 
 
 
The Magic Numbers - I see you, You see me
 
 

Annars har vår kväll sett ut ungefär såhär. Yankee Candle ljuset är tänt! Hade ju turen att få följa Bea på Ixo och handla lite nytt. Så nu har vi fyllt våra förråd. Danne gör ju allt för att slippa åka dit, men nu hade han inget val. Han och Tobbe har nästan aldrig några val. Så de stod där vid utgången och tyckte synd om varandra medan vi stod och luktade på precis vartenda ljus som fanns där i utbudet!

Sedan har jag suttit och torkat tårarna till "Torka aldrig tårar utan handskar". Druckit gott te.
Ätit choklad. Och så vidare. Snart blir det sängen!


 
 
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: