Shopping

Efter att ha vankat runt på Kista Galleria i allt för många timmar så kommer man ändå inte hem med något mer vettigt än en laddare till bilen, för mobilen. Eller blir det tvärtom? Till mobilen för bilen?
Skitsamma.
Storshopparen i mig. 99 spänn på hela den shoppingdagen. Eller just det! Vi passade ju att gå på 5D bio också, och det kostade ju sina pengar. 70 spänn för sex minuters bio där stolarna rörde sig och där Frankenstein luktade parfym.
Men jag slapp ju gå omkring på klädaffärer och verka intresserad och istället vila arslet i en stol i sex minuter!
 
Sedan tog Ante med mig till Sollentuna. 44 spänn för att sätta röven på en pendel som åkte en station som tog tre minuter. Där visade han mig vart han jobbar, och en galleria till. Fan Stockholmare och gallerior.
 
Nästa sträcka - Sollentuna - Upplands Väsby skulle vi "planka". Ante kom med den briljanta idén att han skulle lämna kvar sitt SL-kort på läsplattan till de där satans svänggrindarna som jag alltid ska lyckas fastna i.
Sedan skulle jag bara snabbt ta upp det och läsa igen. Ja visst. Det stortjöt och visade bara stora röda kryss. Error-kryss liksom. Viftade frågande med kortet i näven mot Ante, som i sin tur viftade ännu mer frågande mot han Zlatan i buren. Så jag fick gå igenom grinden för mitt kort "funkade" inte.
Och mest troligt är SL så smarta att de gjort att man inte ska kunna göra så, att det finns någon slags tidsgräns innan man kan lägga på det igen. För jag testade att byta sluss, eller vad de nu kallar de. Grind. Öppning. Genomgång. Passage.
 
Innan all den här galleria-vandringen och innan Danne skulle på Gamex-mässan och träffa alla i klanen, så kunde han faktiskt, eller fick så lov heter det, att köra ut oss till Barkarby så jag kunde handla mina kuddar på Chilli!
Surt att det bara fanns en sort. Jag ville ju ha de andra två också som de hade på hemsidan.
 
 
Bulldogkuddarna och den mjukaste pläden köpte vi då på Chilli.
 
Sådana här har varenda bulle-ägare nu!
 

Och Danne ville absolut ha den här bulldog-lampan också!
 
 
 
 
Vi åkte förbi Chilli i Uppsala också på vägen hem, men de hade inte de där kuddarna där heller.

Och för att klämma in en historia till här så hade jag ju letat febrilt på internätet efter de där ljusslingorna jag bara skulle ha i år! Till och med testade jag att göra en beställning hos tillverkaren men fick som svar att de var slutsålda för säsongen. Mitt enda hopp var att K-Rauta, Bauhaus eller City Gross skulle ha några kvar!
Operation hitta ljusslinga i stor-Stockholm då.
Vet jag har skrivit ett inlägg om detta redan.
Kände hur stort hopp jag hade kring detta, att finna något där nere. Hur tur skulle man ha?
 
Men så började bilen bli törstig så vi körde in i Gävle och åkte förbi något nytt köpcentrum där det fanns City Gross. Vafan tänkte vi. Danne var ändå hungrig så en korv skulle väl gå ner om inte annat.
Vi kom in i butiken. Det första jag såg var ljusslingeavdelningen som jag skuttade lyckligt till. Tappade hoppet då de inte hade de slingorna uppsatta. Grät en skvätt. Rotade igenom hyllorna.
Men dääär! Längst ned längst underst hittade jag massa kartonger med mina ljusslingor! Hittade vita. Hittade blåa. De blåa hade sedan länge varit slut på nätet. Och det bästaste av allt var att på City Gross kostade de 50 spänn mindre än på internet!
 
Ibland ska man ha flyt!
Så nu ska vi bara lösa hur man ska dra kabel ut genom fönstret och skaffa någon smart, väderbeständig sladdosa. Sen vill jag upp med dom! Men inte än. Fast det kliar i fingrarna!
 
Så där i Gävle med de två kartongerna i mina händer hade jag kunnat vända och åka hem igen. Då var jag nöjd.
 
Så ser slingan från Konstsmide ut. Små bollar. Köpte en vit och en blå!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: