Tre dagar kvar

Ännu en vecka är avklarad på praktiken. Nu när det börjar gå riktigt bra.
Var med om en väldigt spännande händelse också den här veckan, med ambulans och sjukvårdare, precis som på teve. Jag beundrar dessa människor med detta yrke, verkligen.
Men tre dagar kvar nu nästa vecka, sedan är det gjort.
Jag är mäkta imponerad av mig själv, att jag klarade av det här, den här gången!

På tal om jobb, framtid, jobb och så vidare, så vet jag ju redan nu att jag inte kommer få vara kvar där jag är på praktiken nu.
Det är som redan nu klart inför semestern med vikarier och så, som det verkar.
Samtidigt gör det mig fruktansvärt stressad och irriterad, irriterad på mig själv, att jag ska vara så galet slapp i käften. Visst måste det bli så, motsatt till glapp i käften? Så tänkte jag.
I alla fall, det jag vill få fram. Jag törs ju inte säga till, säga emot, säga nej.
Jag säger ja, men mitt huvud skriker nej.
Och det är nu jag få ta konsekvenserna för det.
Sitter och väntar på att chefen ska ringa, då ska jag allt ta mod till mig, för läget blir inte bättre.
Jag kan inte skjuta upp det här längre nu, det vet jag, men hur gör jag?

Samtal efter samtal har jag halvt som halvt brutit ihop för att jag inte törs säga något, och värre blir det.
Här har ni en som kan bygga upp små bekymmer till stora problem.

Mitt hjärta kommer ju snart gå sönder.

image description

Spela Rumble med mig någon.
goblinn heter jag.













KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: