Glödlampskonspirationen

Min iPhone vägrade helt plötsligt samarbeta. Fast jag har aldrig tyckt iTunes har samarbetat speciellt bra.
Men idag valde telefonen att ge upp helt.
Jag tänker lite på den där dokumentären; Glödlampskonspirationen som jag såg nyss på tv. 

"Många av de apparater vi köper är konstruerade att bara hålla en viss tid - sedan slutar de fungera.Detta är inget som tillverkarna vill låtsas om." - Snott rakt av från SVT.

Och speciellt rörde detta iPod. De fungerade i visst många timmar, sedan gav de upp. Apple blev stämda för detta stenhårt, så de ökade bara de där timmarna de skulle gå. Samma sak med skrivare. De är programmerade för att klara av att skriva ut visst många ark. Visst är det sjukt. Och lika gäller för glödlampan. Hur många timmar den ska brinna. The Centennial Light är en glödlampa som nämndes i den dokumentären som de till och med firade på dess 100-årsdag! Tänk er en lampa som lyst över 100 år!
Och en sak till kom jag på nu, strumpbyxorna förr gjordes för bra så de gick aldrig sönder. Så man fick komma på ett sätt så de skulle slitas snabbare så det blev marknad för dem.

Märskunnerla!
 
Så jag tror ju det är något sådant som hänt min fön. Den var ju ändå över två år, men jag har vårdat den ömt, den har knappt några repor så det känns ju urtrist att den inte går att få liv i igen. Och så har jag alla mina bilder i den som jag måste få ut på nåt vis.

Hammare och mejsel?
 
Det började med att den visade "Ingen Service", gick inte att ringa eller smsa. Så jag tänkte att det var någon bugg och skulle starta om den. Den krävde aktivering från iTunes. Itunes krävde en återställning till fabriksinställningar.
Gjorde väl det då. Ett okänt fel inträffade Felkod -1. Och har sedan dess testat ungefär allt. Slängt den i golvet, trampat på den.
 
Så för att slippa mitt gnäll åkte Danne och köpte en till mig. Min första Android.
Och jag måste erkänna att jag trivs så mycket bättre med den än med äppelskrutten.
Ska bara lära mig den. En iPhone är ganska simpel och praktisk. Men nu slipper jag iTunes!
 
Nu har jag inget iCloud längre, utan något som heter Dropbox!
 
 
 
 
 
 
 
 
Ne fan, nu ska vi äta jordgubbar och choklad! För i morgon blir Danne borta på 24-timmars fiske. (Fast det är omgjort till 18 timmar nu.)
Och jag är ledig hela helgen!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: