10 veckor kvar

Vi såg The Rum Diary igår. Hemma i den sköna soffan med apelsiner och torrostade jordnötter.
Men jag förstod inte så mycket av filmen, helt ärligt - vad gick den ut på?
Helt plötsligt var den slut och allt det som trappats upp under filmens gång kom som en tråkig sluttext.
Jag hade varken tid eller ork att sätta mig in i vad det skulle betyda. En film med öppet slut där åskådaren själv får skapa sin egen syn på the end:et.
Ska jag vara ärlig så kollade jag inte så inbitet under filmen heller. Jag satt och googlade symtom på hjärtflimmer, kärlkramp...

Helt ärligt måste jag börja kunna säga nej ibland när jobbet ringer. Jag måste kunna lägga skolan åt sidan.
Det har varit så mycket skit i skolan nu på senaste tiden. När jag löst ett problem dyker två till upp. Minst.
Förstår inte vad som ska vara så svårt med att sätta betyg och hålla reda på eleverna. Vi är ju inte så många.
Nej, tack och lov är skiten snart slut, och då ska jag aldrig mer i hela mitt liv utsätta mig för något så psykiskt lidande igen, som skola.

Jag funderar hela tiden på vad jag ska fundera på sedan när skolan äntligen är över?

Har en avstämning senare idag. I den kursen och de uppgifterna jag gjort som jag ännu inte fått godkänt i.
Och den jag fick godkänt på skulle jag komplettera. Det där gjorde dom bara för att vara ännu dummare!



try to feed the fire but it bring down the rain
try to fight the feeling but it only bring the pain












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: