Kaloriförbrukning

Började dagen med att slö-gå halva svängen med Moltas. Han har kommit på att när han är sketen och klar ska han in, om inte husse är med. Då går det gå hur långt som helst. Han ska ha med båda ut. Försöker jag gå ut med Molle själv när Danne är hemma, så ställer han sig och tvärvägrar ute i trapphuset.

Så i och med det underbara vädret tog jag och letade fram gupp-skoan (Reebok EasyTone faktiskt) och en mindre tjockare jacka. Sedan lämnade jag hunden sovande i solen som sken in genom fönstren hemma.

En timma och tio minuter tog det. Och när jag har måttat sträckan i ett program på datorn får jag den till nästan precis sju kilometer. Och 384 kalorier.
Startade ju en app precis när jag gick, Fitness Pro, för att få en precis sträcka på rundan genom gps:n. När jag var vid Frösö Zoo märker jag att den inte alls fungerar. 0 kalorier och 0 meter. Men jag hade gått en 50 minuter i alla fall.
Tiden fungerade, det fick väl vara så då.
Och när jag kommer hem kollar jag på mobilen igen, och då visar det sig att jag bränt bra många kalorier, och kanske gått lite väl långt också.
Men tiden stämmer!



Så nu har jag suttit och jävlats med min Vårdplanering sedan jag kom hem. Förstår läraren det där så gör hon det bra. Väntar mig bara en ruta där det står komplettera, och då vet jag inte vad jag gör. Jag gav ju allt på det där, även fast jag inte fattar något av vad jag egentligen skrivit.
Det kanske är det som är hemligheten?













KOMMENTARER:
Stina

Det beror nog på att förra mätaren visade kilokalorier (kcal) som är den vanligaste enheten man använder. När man sanckar kalorier menar man nog oftast kilokalorier (iallafall om man läser tidningar eller läser på löpmaskinen eller så). Denhär mätaren visar alltså 494,259 kcal :)

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: