Första advent

I går fick jag äntligen slita fram allt pynt och alla lampor.
Egentligen byter man bara plats på allt. Den där jullådan som stått nere i källaren och samlat på sig diverse kvalster blir till en slags vårlåda som man trycker in på samma ställe där i oredan.
Fast mina gardiner ligger fortfarande ute på balkongen i minusgraderna, i ett litet hopp kanske om att jag bara kan hitta dem när snön tinat bort så jag slipper tvätta och stryka dom. Bara sätta upp dem igen.
Lätt ska man göra det för sig!
 
Så nu har jag mina tomtar framme. Jag som egentligen inte gillar tomte-figurer. Ett tag skulle jag ju bara ha snögubbar. Men nu har jag dragit mig så långt som till att bara ha tomtar från Nääsgränsgården framme.
De är så fina.
Och jag är mäkta nöjd med min ljusslinga som jag tjatat om sedan i augusti eller när det var jag började.
 
 
Jag har jobbat hela helgen. Hade natten i torsdags och i lördags. Dagarna mellan blev det 12-timmars pass. Sedan upp i morse tidigt igen för att åka på personalmöte. Och jag sitter fortfarande upprätt!
Satan vad jag ska sova i morgon alltså! Ta igen tre dygn, minst!
Bea och Tobbe var ju förbi en sväng igår kväll och hjälpte till att leta efter häftstift i mattan. Och åt av vårt godis.
Vad har man inte vänner till?
Det jag ville komma fram till var att det var därför jag fick spara mitt pyntande ända in på Första Advent.
Kan passa på att säga att jag sett alla avsnitt av julkalendern också.


Lyssnar på min reggae-kanal på Spotify. Svensk reggae och mycket Promoe blir det nu. För er som antecknar.
 
 
 
 
Jag hade mitt första personalmöte i morse då alltså. Och jag har aldrig varit på flummigare, roligare möte.
Härliga människor man har tur att få jobba med!
 
Danne får höra det här nästan varje dag; att jag är så jävla glad att ha hittat ett jobb där jag trivs, ett jobb med massor med fördelar!
Tiderna är ju perfekta! Jag jobbar oftast onsdag och torsdag. Sedan om det är jämn helg har jag hela helgen. Så ojämn vecka blir det oftast bara två pass, sedan är jag ledig resten.
Enheten har stängt måndag och tisdag vilket innebär att jag aldrig behöver ha en söndagsångest, om jag nu inte har haft söndagnatt på jobbet.
Jag behöver aldrig tänka på en matdosa. Man äter all mat tillsammans, frukost, lunch middag och fika. Vi har infört efterrätt nu också.
Sedan går det bussar ofta om man jämför med hur det var att jobba i Nälden.

Så osäker som jag var när jag skulle utbilda mig till undersköterska, för alla har väl en bild av vad en sådan gör.
Jag är ruskigt glad att jag kommit så långt bort från äldrevården som jag är nu.


Hej ordbajs.












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: