Snart en vecka

Mina dreads blir snart en vecka gamla. Det är fem dagar sedan idag, eller ja fem dagar sedan jag började. Helt klar blev jag i söndags. Eller helt klar och helt klar. Jag har fortfarande hur mycket hår kvar som jag gruvar mig för att ta tag i.
Trodde inte riktigt att det skulle bli så många, och när jag är klar med den här "luggen" kanske jag är uppe i 65-70 stycken.

Har tvättat håret idag också. Jo, visst. En med dreads duschar faktiskt också, och tvättar håret!
När jag hade vanligt hår räckte det om jag tvättade det var 5:e, 6:e dag.
Så jag var äcklig redan innan jag skaffade dreads.
Skulle som bara få er något att jämföra med.

I alla fall. Dreadsen blev bra mycket fluffigare sedan jag misshandlat dom i vatten. Mitt hår har alltid korvat, krusat och miffat till sig efter jag tvättat det, och så blev det även nu. Alla småhår krusade till sig och har stått rätt upp på skallen. Har sett mer ut som ett skatbo.
Så då har jag stått mest hela dagen och gått igenom alla... 57 korvar. Så nu har jag ingen tumme kvar.
Har rispat sönder den med virknålen.
Sedan stack jag den där tunna jäkeln upp i gommen också, och jävlar vad ont jag fick.
Fråga mig inte hur jag lyckas.

Så jag måste ju lägga upp lite bilder. Har som fått en dille på Instagram. Man kanske blir lite snyggare med effekter. Och det är ju så lättsamt. (funchameleon heter jag där om det nu är någon vill kolla.)

Men mest lägger jag upp bilder så att mamma och pappa kan se hur jag ser ut, innan jag kommer upp till dom i helgen. Förvarning!
Skickade ett sms hem igår där jag var tvungen att fråga om mamma var sur på mig för att jag förstört håret.
- Hmmmpffffhh! fick jag som svar.
Men så idag ringde mamma och sa att hon inte alls var sur på mig, jag fick helt enkelt skylla mig själv!
Haha, det tyckte jag var bra sagt!

 

 













KOMMENTARER:
Mir

Du är jättefin

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: