Över!

Man hade ju kunnat önsketänka att från och med i dag skulle skolan ha varit helt och hållet över.
Finito. Slut. The End.
Men så blev det inte riktigt. Fan, det blev nästan bara värre.

Efter lunchen tillsammans med klasskamrater och lärare på vår programslut-dag, så hade jag då bokat in mig på att ha en sådan där avstämning precis en timma efter avslutningen med en uppgift som jag inte fått någon tid för att stämma av.
Hem och sätta sig och råplugga allt vad Socialtjänster, Barnombudsmän och Barnkonventioner har för sig.
Sedan ska jag bara gå in på skolans webbaserade skitutbildningssida för att kolla om jag kommer få göra den här avstämningen själv.
Nej men då har de helt tagit bort den tiden, de har raderat mig och allt som har med den här dagen att göra.
Fel då att höra av sig, då jag till och med mailade ansvarig lärare om att jag skulle ha tiden idag, i går.
Så jag ringde ungefär halva skolan, och när jag lyckades komma fram på en linje fick jag prata med ungefär halva personalstyrkan också.
Visst blir man besviken, men läraren löste det ändå fint efter lite gnäll från mig, så jag ska få komma i morgon bitti och göra ifrån mig den där sablans uppgiften.
Det var min sovmorgon det!
Sedan ska jag i väg och fylla i tatueringen.
Efter det hade jag tänkt ta tag i att börja med att sätta i gång att starta överföringen av de miljontas bilder och filer jag vill ha kvar, för att kunna byta dator. Lät det lite kämpigt?

Och eftersom det tar ett jävla tag för Lärcentrum och skolan att skicka betyg och intyg hit och dit så fick vi ett preliminärt intyg som man ska kunna löneförhandla med, ett intyg på alla kurser man läst i Omvårdnadsprogrammet. Frågade också i går när lärarna berättade för oss om detta, och mycket riktigt så skulle även de kurser som validerats ingå.

Jag har alltså 1000 poäng som jag kan visa intyg på nu. Vilken jävla arbetsgivare kommer inte skratta åt det?
Har suttit och räknat att de missat att ta med kurser på 450 poäng, bara, för min del.

Fyfan, jag säger då det. Vad ska man tänka på när man har jobb då?

På tal om det. Jag ska på en slags arbetsintervju nästa fredag. Jag kallar det i alla fall arbetsintervju, men handläggaren jag hade kontakt med kallade det mer löneanspråk

Alltså, vem kommer orka läsa hela det här inlägget egentligen?


Tränade lite i morse inför fotograferingen vi hade på skolan.


Just det! Nu kanske ni trodde att jag klagat klart! Men inte. Kom som på en sak till. Som så klart också inte är bra. Vi hade avslutning tillsammans med massa, många andra. Jag som trodde att det bara var vi 46:or som skulle vara med på klasskortet, och äta upp all god mat. Men så blev det inte.
Vi blev blandade bland massa annat "okänt" folk.
Så det blir ju skitkul. Jag gick i en skola nästan ett helt år, och när jag sedan om några år ska titta tillbaka på det där klassfotot kommer jag inte ens kunna namnen på hälften.

 

Vi får klassfotot gratis från skolan och i stället ska vi i klassen skänka de pengarna till Min Stora Dag.














KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: