HLR

Idag hade skolledningen klämt in vår obligatoriska utbildning i HLR på schemat.
Sådär bättre sent än aldrig.
Jag har faktiskt programslut nästa torsdag!

Faktiskt var det riktigt kul. Ett gäng vuxenstuderande som står på knä över en sådan här MiniAnne, som jag lade upp en bild på här bredvid, bara för att få till stämningen hos er läsare.

Dränkte in min docka i sprit, sen var det bara att köra på efter den artikulerande damen i instruktionsfilmen.

Lätt att vara lärare idag. Sätta på en film, låta eleverna sköta jobbet, och när det behövs pausar läraren för att se om vi fattat något.


Kvinnan i filmen berättade om handfattning och placering utav händer på bröstkorgen. Vi började komprimera. Hon talade om vikten att inte pressa allt för hårt på bröstkorgen.
POFF. Precis där small någons docka. Det var det livet det.

I mitten av hela utbildningen skulle vi testa på att göra dessa komprimeringar och inblås i två hela minuter.
Alltså, vad jobbigt. Och då kan man räkna med hur lång tid man skulle ha fått hålla på om det vore på riktigt.
Tills ambulansen kommer!
Och jag stukade pekfingret i början också när jag skulle frigöra dockans luftvägar.
Inte lätt.

I slutet av utbildningen visade läraren oss en låt som innehåller precis den takten som man ska ge kompressioner i. Vilken syn måste jag säga. En 20 vuxna ståendes på knä i ett trångt klassrum, som ger HLR till en gummidocka i takt till Bee Gees - Stayin' Alive.
Så ska man ut och rädda liv, så ska man lyssna på den här låten alltså, det har jag lärt mig idag!




Även att jag sitter och lyssnar på den...

Och idag fick jag mitt paket från Nelly. Hade beställt två linnen, ett svart och ett vitt.
Fick det vita. Men sen så fick jag en ful jävla klänning istället för det svarta linnet. Alltså varför?
Linnet kostade 89 kronor, och den där klänningen gick på 349. Hade blivit surare om det var tvärtom.
Men funderar på att skicka tillbaka klänningen ändå så jag får mitt svarta linne. De var ju supersköna!


F U L

Om det inte är någon som vill köpa klänningen av mig?













KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: