Det tar tid

Den som påstår att dreads är en frisyr för människor som inte orkar bry sig, ska tänka om.
I alla fall om man kategoriserar mig i de människorna.
Och om du som läser går under den.

Har stått nästan fyra timmar och försökt göra något åt alla de djävulska småhår som sticker upp, och fram och under. Försökt tightat till dom också har jag gjort.
Jag är imponerad av mitt tålamod!

Dessa timmars jobb lär ju vara förgäves i morgon när man vaknar efter att ha gnussat på kudden hela natten.
Fast faktiskt, så som jag satte upp håret i går kväll, precis så kunde jag ha på fotograferingen på skolavslutningen i dag, så det är ju inte bara bu och bä från min sida alltså!

Anledningen till att det tar sådan tid för mig är att jag aldrig haft dreads förut, och kan egentligen inte några metoder, har inga egna knep, utan testar typ allt jag ser på Youtube.
Och jag vill ha mina dreads rena. De ska vara snygga, jag ska ta hand om dom - allihop!

Sedan i går har det också tillkommit fem korvar till, så nu är jag uppe i 62 stycken.
Nästa gång ska jag ha i åtanke att det räcker med typ 10.


Igår

 


Nyss














KOMMENTARER:
Mir

Du kan alltid fråga mig vet du, jag är trots allt bara ett stenkast bort. Så även om mina ser helt störda ut nu betyder inte att jag inte har lite tips som funkar ;)

Melinda

Snyggt! :)

Jessie

Fina Linn. :D

Eva-Lotta

så himla fin header! :)

jenniefer

bloglovinbyte?

veckans blogg tävling!

Frågestund!

http://jenniieefer.blogg.se/

~ L I N N ~

Hoppas du får en toppen lördag! :-D

Anna T

Älskar dreads :D!



Har du iphone 4/42?

Jag tävlar ut 2 jättesöta skal till iphone i min blogg.

Reglerna är enkla!
http://annatjernstroms.blogg.se/2012/april/tavling-2-rosa-iphoneskal.html#comment

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: