57

Mycket siffror i mina rubriker nu märkte jag.
Men vad gör väl det.

Nu har jag hållit på smått sedan i torsdags med mitt hår.
Räknade ut nyss att varje hårtes tar minst 20 minuter att gå igenom och göra klart, eller "klart".
Jag vet inte direkt vilken metod jag använt, men någonting i stil med backcombing, twist n' rip och palmrolling.
Som ni märker är det här med dreads mer än en frisyr.

Så nu värker mina axlar, mina armar. Mina knogar. Min rygg, mitt huvud. Min tumnagel som jag åtskilliga gånger stabbat med kammen så det börjat blöda.
Men mitt ego mår så otroligt bra. Jag går nästan och dreglar efter min spegelbild.

Den tid jag lagt ner på mitt hår under de här tre dagarna, så mycket energi har jag nog inte lagt på håret under hela mitt liv.

Men så nöjd jag är också. Måste säga att jag hade nog fallenhet för det här.
Tycker jag fick till sektionerna hur bra som helst i håret. Det enda som fattas nu är en liten virknål så att jag får börja fixera rötterna bättre och även tighta till där det blivit lite löst.

I går kväll låg jag nästan och grät. Jag hade nämligen bara fått till 13 dreads bak i nacken. Tänkte att jag kanske får till 20-25. Som mest.
Så få, så lite. Snyft. Och så vidare.
Idag, när jag inte ens har hela huvudet klart, så har jag 57 stycken korvar på mitt huvud.

Och det känns så skönt att äntligen ha gjort det, så jag hela tiden slipper tänka att jag vill, jag vill.
Nu blev jag less på att hela tiden fundera över vad andra ska tycka och tänka om mig.
Se det skiter jag fullständigt i.
Som sagt, det är bara ett hår - mitt hår!



Så nu är frågan, lugg eller inte lugg?













KOMMENTARER:
Erika

Så jävla bra jobbat! Sjukt imponerad! :D



KRAM!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: