Självförsvar?

Jag tror min kropp har börjat utveckla något slags försvar, självförsvar? när Danne åker bort.
Det har varit allt från hjärnblödningar till blodproppar i benen.
Igår var jag verkligen nära att åka in på akuten, för då hade jag hjärtinfarkt. Jag lovar - det var inte roligt att vara själv, och rädd över en sådan sak. Jag kom bara att tänka på hur många jag egentligen vet som dött av hjärtfel, i unga åldrar.
Det började redan i söndags med att min vänstra arm domnade bort. Och vad är det första man tänker när det gäller vänster arm? Då i söndags hade det gått 30 minuter sedan Danne åkt iväg som jag fick den domnade känslan. Den natten sov jag ingenting. Låg bara och kände efter om jag levde.
Igår kväll hade nästan armens värk försvunnit, men istället hade jag ett sånt tryck över bröstet. Det blev 1177 och ett antal samtal hem och till Danne. Kändes lite bättre efter jag bajsat och pappas tips att bubbla vatten så jag fick rapa ur mig.
I morse när jag vaknade, av ett sms från skolan och efter en skitkass sömn så hade jag både ont i halsen och var i ögonen. Så jag hoppas det bara är en förkylning. En förkylning ska jag ändå inte behöva dö av.

Så nu har jag varit på skolan och valt praktikplats. Det skulle göras nästa måndag, och bara för att jag inte orkade gå på skolan igår så valdes såklart platserna då. Så det var inte så mycket kvar att hurra över de platser som fanns kvar på den där listan.
Ska vara på ett äldreboende, tog det som låg närmast till mig. Men det kan också vara kul känner jag, se hur det jobbet är. För är det nattjobb jag vill ha sen (ja) så är det nog inom ett sådant område jag ska jobba.
Så jag ska vara på ett nybyggt boende här på Frösön. Om tre veckor...


Molle tittar på 101 Dalmatiner med mig













KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: